Cdi Ecu Snel Piaggio Vespa I-get Malossi 5518126

Artikelnummer: 70911
Vorige Artikel 62 van 106 Volgende
€ 199,85 (inclusief btw)

Cdi Ecu Snel Piaggio Vespa Iget Malossi 5518126

De nieuwe snelle Malossi cdi / ecu voor de originele 50cc cilinder, met het I-get injectie systeem.

De Ecu (engine control unit) wordt gebruikt om het originele Piaggio en/of Vespa systeem meer vermogen te geven. Deze Cdi / Ecu bevat een 32bit microprocessor van de laatste generatie en is plug and play. Te gebruiken met de originele sensoren en elektronica op uw scooter. Voor in montage van deze Cdi / Ecu moet de Gas sensor (Throttle Position Sensor (TPS) wel gesynchroniseerd worden zoals in de installatie-instructies staat omschreven om het systeem te synchroniseren.
Zo weet u Cdi / Ecu altijd welke gasstand er wordt doorgegeven.

Dit systeem past de injectie aan en is begrensd op 10.000 toeren per minuut.

Bij montage van dit systeem, adviseren wij altijd om uw variateurbus begrenzing te verwijderen, dit kan met artikel nr: 37028

Passend op:

  • Piaggio Liberty IGET 50i AIR 4T 3V E4
  • Piaggio Liberty IGET Sport 50i AIR 4T 3V E4
  • Vespa Primavera IGET 50i AIR 4T 3V E4
  • Vespa Sprint IGET 50i AIR 4T 3V E4

Montage Cdi / Ecu Snel Piaggio Vespa Iget Malossi 5518126:


Na installatie van de snelle cdi / ecu moet de TPS CALIBRATION procedure altijd worden uitgevoerd. Als deze procedure niet wordt uitgevoerd, start het voertuig niet en knippert het Check Engine-lampje. (zie fig.2 - detail 2).



Voer de TPS CALIBRATION uit met het Check Engine-lampje als referentie.

Controleer of de gashendel op de minimumwaarde (volledig gesloten, geen gas) staat en draai de sleutel naar de ON-positie: het indicatielampje knippert.

Draai nu de sleutel naar de UIT-positie en draai vervolgens de sleutel drie keer van AAN naar UIT, en stop dan bij AAN.
Het "check engine" lampje zou moeten flitsen en/of knipperen.

Draai de sleutel naar de UIT-positie.

Dezelfde procedure moet worden herhaald als de gashendel volledig open staat (vol gas).

Draai de sleutel naar de ON-positie: het indicatielampje knippert.
Draai nu de sleutel naar de UIT-positie en draai vervolgens de sleutel drie keer van AAN naar UIT, en stop dan in AAN. De "check engine" lampje zou drie seconden moeten aan gaan en dan uitschakelen. Wacht een paar seconden totdat het lampje gaat knipperen, wat wijst op “ calabratie succesvol”. Dan moet het "check engine" lampje definitief uitgaan.
Als het lampje niet knippert, herhaalt u de procedure vanaf het begin, want dan is er iets niet goed gegaan

Draai de sleutel naar de UIT-positie.

TPS-kalibratie kan als voltooid worden beschouwd en het voertuig kan worden gestart. Als het voertuig niet start, herhaal dan de hele procedure en zorg ervoor dat elke stap volgens de instructies wordt uitgevoerd

Nadat de spoel opnieuw in kaart is gebracht, volgt u de volgende stappen:
- laat het voertuig gedurende 10 minuten stationair draaien, geen gas geven
- Zet het contact UIT / AAN gedurende 5 keer
- wacht, als de sleutel eenmaal op UIT staat, ongeveer 15 seconden voordat u de scooter opnieuw start

Montage en retour zenden:

Het is niet mogelijk om een bobine / cdi retour te zenden naar ons. Dit omdat het een elektronisch product betreft. In het verleden hebben wij kapotte cdi’s terug gekregen, welke allemaal verkeerd waren aangesloten of waren opgeblazen, doordat er geknoeid was aan de kabelboom en of deze op een andere manier kortsluiting heeft veroorzaakt.

 

Malossi oem nr: 5518205

© 2011 - 2023 50CC-SCOOTERPARTS | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel